مجموعه تردد بان شما را به خرید بهترین محصولات کنترل تردد و سیستم حضور غیاب  دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

مرکز فروش دستگاه حضور غیاب مدرسه در ایران

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

انواع دستگاه حضور غیاب مدرسه با توجه به مقاطع مختلفمشخصات ظاهری در انتخاب دستگاه حضور غیاب مدرسهچالش های استفاده از دستگاه حضور غیاب  کارتی در مدرسهانتخاب دستگاه حضور غیاب  کارتی مدرسه در چه شرایطی مجاز است؟جمع بندی در تهیه حضور و غیاب الکترونیکیدستگاه حضور و غیاب دانش آموزان در ابتداییحضور غیاب مدرسه با قابلیت ارسال پیامکنرم افزار حضور غیاب مدرسه بصورت موبایل اپنرم افزار حضور و غیاب رایگان بدون نیاز به دستگاه برای مدرسه مناسب است؟راهکار نهایی و جامع حضور و غیاب در مدرسه هوشمندقیمت دستگاه حضور و غیاب مدرسه
دستگاه حضور غیاب مدرسه

راهنمایی جامع برای خرید بهترین دستگاه حضور غیاب مدرسه توسط تیم ترددبان و معرفی مناسب ترین دستگاه حضور غیاب و کنترل تردد با چند مدل و روش

انواع دستگاه حضور غیاب مدرسه با توجه به مقاطع مختلف

سن دانش آموزی سن تغییرات است. دانش آموزان از همه لحاظ تغییر می کنندچه ظاهری، چه خلقیات و… که می تواند در نوع دستگاه ساعت زنی تاثیر گزار باشد.

 

شاید در ابتدا گمان کنید مشخصات ظاهری، چه ارتباطی  باانتخاب سیستم کنترل تردد دارد. یا برداشتتان این باشد اخلاق دانش آموزی در سنین مختلف برای انتخاب نوع دستگاه حضور غیاب یک شوخی بیش نیست. اما موشکافانه به تشریح آن می پردازیم، اگرچه طولانی خواهد شد. ولی برای مسئولین مدرسه یک بار مطالعه این مقاله ارزش دارد. تا تصمیم گیری  در انتخاب بهترین دستگاه حضور غیاب آسوده گردد.

مشخصات ظاهری در انتخاب دستگاه حضور غیاب مدرسه

 

شما مردد هستید که دستگاه اثر انگشت تهیه کنید یا چهره و یا …  انتخاب نوع آن بستگی به سن دانش آموزان دارد مثلا در سن ۷ تا ۱۰ سالگی معمولا سنی است که ممکن است اثر انگشتان دانش آموز خیلی دقیق شکل نگرفته باشد و یا بافت آن ضعیف و ظر یف باشد در این مواقع  باید احتیاط کرد و دستگاه حضور غیاب اثر انگشت رادر نظر نگیریم، هر چند در برخی مدارس اقدام به نصب دستگاه حضور غیاب مدرسه در مقطع  ابتدایی  کرده ایم و پاسخگو بوده ولی مشاورین ما چنین موردی  را کمتر پیشنهاد می کنند. مشخصه ظاهری بعد چهره است.

دستگاه حضور غیاب مدرسه
همه ما خاطرمان است که سال جدید تحصیلی که می شد، متوجه تغییر چهره همکلاسی های خود می شدیم و این نکته را بروز می دادیم . پس اگر بخواهیم دستگاه چهره انتخاب کنیم این چند اصل را باید رعایت کنیم:
هر ترم تحصیلی چهره های قبلی از دستگاه حذف شوند و چهره جدید دانش آموز مجدد ثبت گردد.

دستگاه در محلی که نور مناسب و معمولی داشته باشد نصب گردد(نور نه زیاد و نه کم باشدو نه متغیر)

با توجه به تغییر قد دانش آموزان و متفاوت بودن آن دستگاه در مکانی نصب گردد که تشخیص چهره در همه سنین تحصیلی پاسخگو باشد و یا دانش آموز برای یک حضور غیاب به زحمت نیفتد.

چالش های استفاده از دستگاه حضور غیاب  کارتی در مدرسه

اثر نگشت و چهره یک دستگاه بیومتریک محسوب می شود.و مشخصات منحصر به فرد یک محصل اینجا دخیل است و امنیت، بیشتر خواهد شد. اینجا  (حالت حضور غیاب کارتی شما با ۲ چالش روبرو هستید. که اگر برطرف شود و یا شرایط ویژه ای باشد مشکلی در این حالت پیش نخواهد آمدو امنیت تردد در حضور غیاب دانش آموزی به خوبی صورت خواهد پذیرفت.

انتخاب دستگاه حضور غیاب کارتی در مدارس کاملا با خلقیات و رفتار دانش آموزان در ارتباط است. مثلا اقتضای سن دانش آموزان در یک دوره به اینگونه است که دائما لوازم شان درحال گم شدن است یا فراموش می کنند که وسیله شخصیشان را بردارند.  به همین دلیل *دستگاه حضورغیاب کارتی* به این دلیل که بیومتریک نیست، و یک شی خارجی  همراه دانش آموز است در این سنین (حدودا ۷سال تا ۱۴ سال )  زیاد مفقود می شود.

اما در سنین بالاتر (حدود ۱۲سال به بالا) با یک چالش دیگر  برای استفاده درستگاه کارتی روبرو هستیم و آن در اختیار قرار دادن کارت در اختیار یکدیگر است. چراکه ماجراجویی و هیجان در این سن  بیداد می کند. که این عواقب خوبی از همه لحاظ نخواهد داشت.

انتخاب دستگاه حضور غیاب  کارتی مدرسه در چه شرایطی مجاز است؟

بعضی از دستگاه های حضور غیاب کارتی این قابلیت را دارد که می تواند، عکس دانش آموز را هم همان لحظه بگیرد و با کارت مقایسه کند به این صورت که دانش آموز وقتی می خواهد با کارت ثبت اولیه شود،  مقابل دستگاه می ایستد تا لنز عکاسی دستگاه فعال شودو  عکس دانش آموز در دستگاه ذخیره می شود  و در دفعات بعدی  هم عکس گرفته می شود . در نهایت بعد از انجام حضور غیاب کلیه دانش آموزان متصدی و مسئول مربوطه به مقایسه ۲ تصویر در آن روز می کند تا تخلفی صورت نگیرد.

دستگاه حضور غیاب مدرسه

حالت بعدی در دستگاه کارتی دانش آموزی حضور اپراطوردر محل است. که در این حالت باز مقایسه صورت می گیرد و  ۲ حالت مقایسه را می توانم داشته باشیم:

  • قیاس عکس دانش آموز با تصویر دستگاه ساعت زنی
  • قیاس دانش آموز با عکس او در مانیتور بزرگ

در این وضعیت و شرایط اپراطور حضور دارد و می توان مدیرت کرد که دانش آموزی کارت دیگری را  هم نزند چرا که با این اقدام بار سنگین مسئولیت بر دوش مدرسه خواهد بود که بعدا در گزارش ها به اشتباه ثبت خواهد شد  دانش آموز در این ساعت و روز در مدرسه حاضر است.

جمع بندی در تهیه حضور و غیاب الکترونیکی

حال ممکن است شما دچار تردید و سردرگمی شده باشید که هر نوع دستگاه ساعت زنی یک چالش و مشکل به همراه دارد. اما راهکار ها با این توضیحات بیشتر می شود. ما همه جوانب را توضیح دادیم تا بتوانید آن را در نظر بگیرید پس ارائه پیشنهاد هم می دهیم تا موضوع ابتر نشود.

معمولا در شرایط خاص  مثل مدرسه که هر بار موانعی ایجاد می شود، بهترین پیشنهاد استفاده ترکیبی از دستگاه است. در گذشته سیستم ها ی حضور غیاب  یک حالت داشتند. یعن صرفا یا کارتی ، یا اثر انگشت  یا کد و  چهره. به مرور دستگاه ها پیشرفت کردند. و کنترل ترددها ترکیبی شدند مثلا دستگاهی است که هم اثر انگشت و کارت را دارد یا دستگاهی که کارت یا چهره  و یا دستگاهی که کد یا کارت و یا همه سنسور ها در یک دستگاه ذخیره است.

دستگاه حضور غیاب مدرسه

 در یک مدرسه با دانش آموزانی که اختلاف سنیشان از یک سال تا ۶ سال و حتی بیشتر است به راحتی نمی توان این اقدام مهم انجام گیرد. با توجه به اینکه دستگاه هایی هستند که چند عملکرد را با هم انجام می دهد، لازم است این مدل را خریداری کنیم. یعنی دستگاهی تهیه کنیم که هم قابلیت ثبت با اثر انگشت، چهره، کد و کارت را داشته باشد تا در زمانهای مختلف و برای هر سن و مقطع دانش آموزان که متفاوت است، یک حالت ذخیره شود.

دستگاه حضور و غیاب دانش آموزان در ابتدایی

ما در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم و گفتیم که ممکن است اثر انگشت برخی کامل شکل نگرفته باشد. طبیعتا دستگاه چهره مناسب است ولی در سال اول و یا دوم که غالبا اولیا حضورا فرزندان خود را به مدرسه می آورند و یا موقع خروج خود به مدرسه می آیند ، یک راهکار این است که خود اولیا حاضری را بزنند که اینجا دستگاه کارتی هم جوابگو است. راه دیگر استفاده آنالوگ و سنتی حضور غیاب برای این مقطع نوپا است. اما برای پایه های دوم به بعد استفاده از دستگاه چهره جوابگو خواهد بود. اگر در شرایطی ناچار به استفاده از اثر انگشت می باشید بهتر است از سیستمی استفاده کنید که سنسور باکیفیتی دارد و به نسبت سنسور های چینی که هوشمند نیست مدل هایی وجود دارند که قدرت تشخیص بالا با جزئیات بیشتری دارند.دستگاه حضور غیاب مدرسه یعنی اگر دانش آموزی بافت دستانش ضعیف باشد، سنسور اثر انگشت آن وضوح بالایی در تشخیص دارد. معمولا دستگاه های ساخت کره جنوبی از این قابلیت برخوردار هستند و مشخصه آن این است که بافت واقعی را از تقلبی تشخیص می دهد و ضدخش هستند نام علمی و تخصصی آن سنسور با قابلیت LFD است.

حضور غیاب مدرسه با قابلیت ارسال پیامک

لزوما چنین موردی با ۲حالت انجام می پذیرد یا از طریق پنل پیامکی و یا با ماژول ارسال پیامک که می تواند هم تایم ورود و هم خروج را به اولیا اعلام کند و یا صرفا دانش آموزانی که در آن روز غیبت، تاخیر یا تعجیل داشته اند را به اولیا پیامک می کند.

نرم افزار حضور غیاب مدرسه بصورت موبایل اپ

این نرم افزار هم با توجه به اینکه اولیا و همچنین مسئولین مدرسه گوشی هوشمند دارند، پر کاربرد و حتی مقرون به صرفه تر است چراکه این سامانه می تواند حضور را به صورت آنلاین نشان دهد و هزینه ارسال پیامک وجود ندارد چراکه اگه در روز مثلا ۱۰۰۰ پیامک برای ورود و ۱۰۰۰پیامک برای خروج به اولیا ارسال شود، هزینه زیادی را دریک ماه مدرسه باید بپردازد. این مبلغ را اگر محاسبه کنید شاید در یک سال از مبلغ خود خرید دستگاه حضور غیاب بیشتر هم شود.

نرم افزار حضور و غیاب رایگان بدون نیاز به دستگاه برای مدرسه مناسب است؟

ما ابتدای این بخش مطلقا شما را از خرید نرم افزار بدون دستگاه نفی می کنیم. چراکه برخی به منظور بازار گرمی در مدارس این اقدام غیر کارشناسی را تبلیغ می کنند، در حالیکه نرم افزار بدون دستگاه در مدارس به دلیل ممنوعیت موبایل، میسر نیست. و کار کردن آن هم برای مقاطع پایین تر ممکن نیست. از طرفی معمولا نرم افزار رایگان حضور غیاب هم با خطاهایی مواجه است، مثلا پشتیبانی و…. انجام نمی گیرد. معمولا نرم افزار رایگان بدون دستگاه با هدف تبلیغاتی انجام می گیرد.

راهکار نهایی و جامع حضور و غیاب در مدرسه هوشمند

در مدرسه هوشمند نباید به گونه ای باشدکه  نیروی انسانی مستقیما در مدیریت ورود و خروج دخالتی کنند. حتی اولیا هم باید ورود خروجشان هوشمندانه انجام شود. به طور مثال از بدو ورود محصلین که پیشنهاد ما گذر از گیت کنترل تردد است که از دستگاه حضور و غیاب دستور می گیرد. دانش آموزان می توانند از طریق وب کیوسک  در مدرسه درخواست‌های خود از قبیل سفارش و رزرو غذا و خوراکی را از بوفه انجام دهند. می توانند آموزشهای خود را از آن طریق ببینند و حتی به دلیل ممنوعیت موبایل از طریق وب کیوسک با هماهنگی  با اولیای خود ارتباط بگیرند. گیت ورود و خروج در مدارس امنیت را بالا می برد و می تواند با فرمانی که از حضور غیاب می گیرد، رفت و آمد پرسنل ، معلمین، اولیا و دانش آموزان را مدیریت کند.

قیمت دستگاه حضور و غیاب مدرسه

کیفیت، ماژول ها ، در خواستهای متفاوت مدیر و یا مسئول فن آوری اطلاعات، نوع نرم افزار و محل نصب و راه اندازی، می تواند در قیمت دستگاه ساعت زن  موثر واقع شود. پس برای همین مسئله معمولا بعد تماس و مشاوره و تفهیم نیاز مشتری مبلغ تمام شده دستگاه اعلام می گردد.
هادی اسدی 09127147035

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: هادی اسدی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: فرم  ابتدای این متن را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: taradodban@

instagram icon اینستاگرام: taradodban@

email icon ایمیل: taradodban@gmail.com

مجموعه تردد بان شما را به خرید بهترین محصولات کنترل تردد و سیستم حضور غیاب  دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید