مجموعه تردد بان شما را به خرید بهترین محصولات کنترل تردد و سیستم حضور غیاب  دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

انواع گیت کنترل تردد از گذشته تا به امروز/ویدئو

آنچه در این مقاله خواهید خواند...

انواع گیت کنترل تردد در قدیم (از آغاز سکونت تا 70 سال پیش)تاثیر دیواره های دور شهر در امنیت ترددقلعه های بین راه و برج و بارو هاطریقه ایجاد امنیت و احراز هویت در گذشتهالگو از گذشته و  طراحی ورود و خروج های نوین در عصر حاضرانواع گیت کنترل تردد و تقسیم بندی آنها
انواع گیت کنترل تردد

بطور کلی امروزه انواع گیت کنترل تردد را با عنوان میله ای و شیشه ای می شناسند که همه برگرفته از دوران گذشته بوده است و پایه و اساس آن کنترل دسترسی در دوره های پیشین است.

انواع گیت کنترل تردد در قدیم (از آغاز سکونت تا ۷۰ سال پیش)

همان گونه که می دانید امنیت از مهمترین دغدغه های یک حکومت، قبیله یا گروه بوده است به گونه ای که  برای ایجاد آن هزینه قابل توجهی را در نظر می گرفتند و امروزه هم این مسئله مشهود است.

در آغاز سکونت بشر، انسان با سکونت در غارها  امنیت را برای خود تامین کرد و البته در اطراف غار قلمرویی هم برای خودش تعریف می کرد.

به مرور که متوجه شد زندگی در یکجانشینی و سکونت شهری مناسب تر از  زندگی در غار است، بر روی تپه های باستانی سکنی گزید که امروزه بقایایی از آن، ملاحظه می شود و برای امنیت، دیواره هایی ضخیم، دورتا دور شهر تعبیه نمود.

انواع گیت کنترل تردد

تاثیر دیواره های دور شهر در امنیت تردد

دیواره های شهر مزایای بسیاری داشت که از نمونه های آن میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دژی محکم برای جلوگیری از ورود دشمن و قبایل متجاوز به داخل شهر
  • سدی برای محافظت از شهر در زمان سیل
  • مانعی برای ورود حیوانات وحشی  نظیر گرگ و روباه و…
  • کنترل کامل رفت و آمدها و اطلاع از حضور یا عدم حضور افراد در شهر
  • ارتفاعی برای مدیرت درون و بیرون شهر

قلعه های بین راه و برج و بارو ها

علاوه بر کنترل دسترسی از طریق ایجاد دیوار، از دوران اسماعیلیه نیز قلعه های کاربردی در بالای کوه ها ایجاد می شد، و هم برای کنترل دسترسی و همچنین بعنوان محل تجمع نظامیان در زمان جنگ و  دیده بانی، استفاده می شد. معمولا این قلعه ها را از سنگ های بزرگ و خشت و گل و برای استحکام بیشتر از ملات ساروج درست می کردند.
در گوشه های این قلعه ها نیز برج هایی برای دیده بانی قرار می دادند که به استحکام بیشتر بنا نیز کمک می نمود.

انواع گیت کنترل تردد

طریقه ایجاد امنیت و احراز هویت در گذشته

در اواسط  ویدئوی زیر طریقه و سبک و سیاقی که برای برقراری امنیت، صورت می گرفت را از زبان فردی که در آن زمان حضور داشته را ملاحظه می کنید، که در آن از نظارت و نگهبانی شبانه در هر برج و اطلاع دادن از روی برج و باروی قلعه ها به نگهبان دروازه ها (با فریاد زدن ) بیان می شود.

 

در هر قلعه و دیواره شهر، ورودی هایی مستحکم از جنس فولاد،آهن یا چوب می ساختند تا کنترل تردد اشخاص مختلف با احتیاط بیشتر انجام شود. به این صورت که  ابتدا پیش از باز شدن درب از پنجره ای کوچک فرد را شناسایی می کردند؛ سپس با مجوز ورود به داخل شهر، درب را برای او می گشودند.

گاهی در اطراف دروازه شهر خندق هایی هم که با آب یا مواد اسیدی مانند تیزاب پر می شد، می ساختند تا امنیت دو چندان شود البته لازم است بدانید که خندق اختراع ایرانیان بوده است و حتی در برخی موارد اصلا نیازی به ایجاد دیواره شهر هم نبود و استفاده از خندق به تنهایی جوابگو بود.

الگو از گذشته و  طراحی ورود و خروج های نوین در عصر حاضر

شالوده و معماری سیستم های کنترل دسترسی در گذشته، الگویی برای حال حاضر شد همانگونه که در ویدئوی  بالا ملاحظه کردید پیرمرد به وجود قلعه ها در ۷۰ سال پیش و عملکرد آن اشاره نمود و دریافتیم که اتصال گذشته به حال بدون وقفه صورت گرفته است و کنترل دسترسی ها در شهرها و مرزها الگو گرفته از گذشته است.
امروزه، استفاده از تورهای ایست و بازرسی، دیواره های مرزی یا استفاده از تسلیحات نظامی مثل مین ها برای محدوده های مختلف استفاده می شود. در فضاهای کوچکتر مثل ورودی مرزها، سازمان ها، باشگاه، مترو و .. از فیلتری به نام گیت کنترل تردد استفاده می شود که به نام گیت کنترل دسترسی هم معروف است. این گیتها در مدل های مختلف با توجه به کارکرد های متفاوت در آن مکان نصب می گردد. ما پیش از این به تحلیل انواع گیت کنترل تردد اشاره کرده ایم و اینجا تنها به ذکر نام آنها بسنده می کنیم.

انواع گیت کنترل تردد

انواع گیت کنترل تردد و تقسیم بندی آنها

گیتهای کنترل تردد در کل به ۲ مدل، شیشه ای و میله ای تقسیم بندی می شود که مدل شیشه ای، به مدلهای گیت کنترل تردد پروانه ای ( باله ای یا فلپ)، گیت  تردد مترویی ، تقسیم بندی می شود. در گیتهای میله ای هم می توانیم به گیت اهرمی (۳ شاخه یا ۲ شاخه)، گیت کنترل دسترسی لولایی(که تقریبا به مانند vip است)، گیت کنترل تردد تمام قد امنیتی اشاره نمود. در مورد گیت گردان، هم در گیت کنترل تردد شیشه ای و هم مترویی وجود دارد.

در مقاله های بعدی توضیح خواهیم داد که گیت کنترل تردد شیشه ای و یا میله ای در چه مکان هایی مناسب تر خواهد بود.

انواع گیت کنترل تردد

انواع گیت کنترل تردد

هادی اسدی 09127147035

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: هادی اسدی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: فرم  ابتدای این متن را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم.

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: taradodban@

instagram icon اینستاگرام: taradodban@

email icon ایمیل: taradodban@gmail.com

مجموعه تردد بان شما را به خرید بهترین محصولات کنترل تردد و سیستم حضور غیاب  دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید